Wednesday 13 September 2017

Emission Trading System In Kina


Parter med åtaganden enligt Kyotoprotokollet Bilaga B-parter har accepterat mål för begränsning eller minskning av utsläpp Dessa mål anges som utsläppsnivåer eller tilldelade belopp under åtagandeperioden 2008-2012. De tillåtna utsläppen är uppdelade i tilldelade antal enheter AAU. Emissionshandel, enligt artikel 17 i Kyotoprotokollet, tillåter att länder som har utsläppsenheter sparar - utsläpp tillåter dem men inte används - att sälja denna överkapacitet till länder som överstiger deras mål. Därmed skapades en ny vara i Formen av utsläppsminskningar eller borttagningar Eftersom koldioxid är den huvudsakliga växthusgasen, talar folk helt enkelt om handel med kol. Carbon spåras nu och handlas som alla andra råvaror. Detta kallas kolmarknaden. Övriga handelsenheter på kolmarknaden. För att ta itu med den oro som parterna kunde överdriva enheter, och därefter inte kunna uppfylla sina egna utsläppsmål, krävs varje part Att behålla en reserv av ERU, CERs, AAUs och eller RMUs i sitt nationella register. Den här reserven, som kallas åtagandeperiodreserven, får inte falla under 90 procent av partiets tilldelade belopp eller 100 procent av fem gånger senast Uppskattad inventering, beroende på vilket som är lägst. Relationer till inhemska och regionala utsläppshandelssystem. System för handel med utsläppsrätter kan upprättas som klimatpolitiska instrument på nationell nivå och regional nivå. Enligt sådana system fastställer regeringar utsläppsskyldigheter som ska uppnås av de deltagande enheterna. EU: s system för handel med utsläppsrätter är den största i drift. Beslut 11 CMP 1 om metoder, regler och riktlinjer för utsläppshandel enligt artikel 17 i Kyotoprotokollet. Beslut 13 CMP 1 om regler för redovisning av tilldelade belopp enligt artikel 7 4 i Kyotoprotokollet mer. EMISSIONS TRADING. Why Emissions Trading. En emissions trading system ETS är ett kraftfullt politiskt instrument för att hantera gr Koldioxidutsläpp Koldioxidutsläpp Keps och handel uppmuntrar operativ excellens och ger ett incitament och en väg för utbyggnaden av ny och befintlig teknik. Som ett politiskt instrument föredrar handel med utsläppsrätter för skatter, oflexibel styrning av kontroll och kontroll och stöd för skattebetalare Program eftersom det är det mest ekonomiskt effektiva sättet att nå ett visst utsläppsminskningslock eller mål. Det är speciellt utformat för att leverera miljömålet. Det ger en tydlig prissignal mot vilken mäta minskningsinvesteringar. Träning är inte det enda politiska instrumentet Som regeringar bör använda men misslyckas med att spela en viktig roll för handel kommer att medföra onödiga kostnader och skapa politisk förvirring. Trafiken svarar mot det centrala målet för klimatpolitiken att effektivt styra kapital på marknaderna mot låga till nollutsläppsinvesteringar. För att uppnå detta Syftar till att en utsläppsmarknad kräver. Särskilda utsläppsrätter för att skapa Prissignaler för investeringar med låga koldioxidutsläpp. Långsiktighet och förutsägbarhet av regler, mål och regelverk som styr utsläppsmarknaderna över hela världen. Lämpliga överensstämmelsesperioder som gör det möjligt för företagen att strukturera en tillverknings - eller köpstrategi för sina utsläppsminskningar över tiden. Kostnadsbegränsning Bestämmelser som möjliggör effektivitet när det gäller att hitta lösningar med lägsta kostnad, var de än befinner sig. Offsetbaserade mekanismer ger möjlighet till länder eller sektorer som ännu inte har infört ett tilläggsbaserat tillvägagångssätt för att delta i marknaden. Bör utvecklas och växa, utvecklas och ge en bred GHG-täckning. Detta kommer att leda till ett globalt pris för kol och ett handelssystem som existerar på valuta-, råvaru - och skuldmarknader. Att säkerställa att kol har de rätta länkarna på alla dessa marknader kommer att kräva. Harmoniserade riktmärken, ambitioner, regler, övervakning och verkställighet inom en rad olika synsätt. Strukturer och föreskrifter för att länka olika appr Oväder och system direkt eller genom växelkurser eller marknadsinstrument. Världsomfattande offsetmekanismer baserade på verifierbara utsläppsreduceringsprojekt och standarder. NU OCH LÅNGSIKTIGA. Koldioxidprisning öppnar dörren till en ny uppsättning investerings - och finansieringsmöjligheter Dessa möjligheter kan länka Mätvärdena och metoderna för minskning av växthusgaser med större kapitalmarknadsflöden som syftar till att finansiera låga till noll koldioxidinvesteringar över hela världen. Utsläppshandel i Kina Första rapporter från fältet. View from Tianjin Tower Fotokredit Wikimedia Commons. Editor s note Detta Blogginlägget var ursprungligen publicerat på ChinaFAQs. When Tianjin lanserade sitt system för handel med utsläppsrätter för koldioxidutsläpp den 26 december 2013 blev det femte ETS i Kina, efter Shenzhen, Beijing, Shanghai och Guangdong. Nu har fem av sju piloter börjat handla och Resten väntas starta 2014, aggregatet av alla utsläpp som regleras i Kina genom de sju piloterna kommer att vara den näst största i t Han är värld, bara efter Europeiska unionen. De kinesiska utsläppshandelspiloterna kommer i en tid när miljö - och klimatfrågorna alltmer står högst upp på den kinesiska agendan I september 2013 släppte staten sin handlingsplan för luftföroreningar, som inkluderade ett mål Av att begränsa kol till 65 procent av den primära energiförbrukningen och ett förbud mot nya koleldade kraftverk runt Peking, Shanghai och Guangzhou Förra året såg Kina också en investering på 277 miljarder för att städa luftföroreningar under de närmaste fem åren Tillsammans, Händelserna 2013 visar att utsläppshandling är ett av de sätt på vilka Kinas försök att ta itu med det många utmaningar som inbegriper klimat - och miljöfrågor. ETTER med kinesiska egenskaper. Så långt verkar det som piloter har gjort betydande framsteg när de experimenterar med hur Att använda ETS i ett kinesiskt sammanhang De fem lanserade piloter har framgångsrikt utformat viktiga byggstenar som att bestämma hur ETS wou Ld gäller olika typer av växthusgaser, sektorer, utsläppsstorlekar och redovisningsgränser som väljer hur utsläppsrätter kommer att fördelas, vilket fastställer storleken på keps - och reduktionsbanor övervakning, rapportering, verifiering av MRV av utsläpp och flera andra komponenter. Fokuserar endast på koldioxid , Omfattar piloterna ungefär 40 till 60 procent av en total utsläpp av en stad eller provins, och gäller för kraft och andra tunga industrisektorer som stål, cement och petrokemikalier. Eftersom elpriserna är starkt reglerade i Kina kan kraftverk inte passera sin koldioxid Kostnader för konsumenterna genom elpriser Denna policy ger därför lite incitament för elförsörjning på efterfrågesidan För att ta itu med denna fråga kräver de kinesiska piloterna också stora elanvändare att skicka utsläppstillstånd till regeringen Detta är en distinkt egenskap som komplicerar koldioxidredovisningen, Eftersom det innebär att räkna utsläpp från kraftverk och från el u En vanlig kinesisk pilot kräver också tredjepartsverifiering av utsläppsdata, gör det möjligt för deltagarna att köpa förskjutningar för 5-10 procent av utsläppen, reservera utsläpp för koldioxidstabilisering och har en överensstämmelseperiod på en år. Skillnader bland piloter. Trots vissa likheter, som de som nämnts ovan, är de kinesiska piloten väldigt olika från varandra, delvis beroende på olika ekonomiska sammanhang. Peking och Shenzhen har små industriutsläpp och en stor serviceekonomi och är mer benägna att toppa Deras utsläpp inom en snar framtid För att öka andelen utsläpp som omfattas av emissionshandelsordningen har både Peking och Shenzhen krävt att nyckelföretag i tjänstesektorn ska ansluta sig till systemet. Peking är den enda pilot som kräver årliga absoluta utsläppsminskningar för befintliga anläggningar i Tillverknings - och tjänstesektorerna Företagen inom dessa sektorer kommer att få färre ersättningar varje år starti Ng med 98 procent av deras genomsnittliga utsläpp från 2009 till 2012 år 2013 och minskar till 94 procent 2015. Energi och värmeverk förväntas inte minska de absoluta utsläppen genom ETS, men Peking planerar att ersätta alla dess koldkraftverk med naturliga Gasanläggningar senast 2017 sätter den på vägen till topputsläpp mycket snart som en följd av en kombination av marknads - och förvaltningsstrategier. Företagen i Shenzhen behöver inte göra absoluta minskningar men måste minska sin kolintensitet per enhet av industriellt tillfört värde Bruttonationalprodukt BNP på grund av industrin med 32 procent under 2010 års nivåer under de närmaste tre åren och begränsar sin årliga absoluta utsläppstillväxt till mindre än 10 procent, med hjälp av 2013 som baseline. Shenzhen och Tianjin tillåter enskilda investerare och enheter som inte omfattas av ETS, som finansiella institut, att delta i handel, vilket resulterar i högre handelsfrekvens och potentiellt större prisfluktuationer Ct har Shenzhen s koldioxidpris redan fluktuerat dramatiskt, allt från RMB 28 till RMB 130 4 5- 20 under de senaste sex månaderna. Med en total utsläppstak om 388 miljoner ton Mt är Guangdong det största ETS i Kina och näst största i Världen när det gäller utsläpp som omfattas 1 Guangdong är den mest transparenta ETS-pilot i att avslöja inte bara antalet utsläppsrätter som tilldelats, utan även de som är reserverade för nya aktörer och statliga ingripanden för att stabilisera marknaden. Denna information hålls vanligtvis privat i Kinas andra ETS Piloter Guangdong är också den enda pilot som kräver att företagen köper en del av sina utsläppsrätter via auktion 3 procent av det totala under 2013 och ökar till 10 procent till 2015 vilket kommer att generera minst RMB 630 miljoner 101 miljoner per år för att finansiera utsläppsminskande åtgärder. Shanghai utvidgade sin ETS-täckning för att kräva sex Shanghai-baserade flygbolag att lämna utsläppstillstånd för sina inhemska kommersiella flygningar. Teoretiskt sett är Shanghai s ansträngningar t O reglera luftfartsutsläppen kan uppskalas som en åtgärd som är jämförbar med EU: s försök att inkludera luftfart i EU: s utsläppsrätter Shanghai skiljer sig också från andra piloter genom att erkänna företagens energibesparande ansträngningar retroaktivt Enligt Shanghai-fördelningsregeln kan företagen tilldelas Extra koldioxidutsläpp för energibesparande åtgärder som vidtagits mellan 2006 och 2011. Går utöver piloter. Även om två av de sju piloterna har startat handel ännu, studerar lokala och nationella tjänstemän hur man potentiellt kan gå utöver pilotprogrammen. Utvecklings - och reformkommissioner från Peking , Tianjin, Indre Mongoliet, Hebei, Shanxi och Shangdong har nyligen tecknat ett memorandum som enats om att gå med i händerna för att undersöka handeln med utsläppsrätter på regional nivå. På nationell nivå har regeringen också beställt forskning för att undersöka hur ett nationellt system skulle se ut. En av De praktiska hindren för att skala upp till en nationell ETS är att alla piloter använder lite annorlunda app Roaches Med tanke på mångfalden av befintliga piloter och lokala omständigheter i Kina kan en utvidgad eller nationell ETS byggas på några vanliga element som MRV, samtidigt som lokala myndigheter får viss flexibilitet på andra byggstenar. NDRC: s nationella utvecklings - och reformkommission arbetar redan För att skapa en gemensam grund I november 2013 publicerade NDRC riktlinjerna för redovisning och rapportering av GHG för 10 industrier medan riktlinjer för 10 andra industrier utvecklas. NDRC arbetar också med att inrätta ett nationellt system för att registrera växthusgasutsläpp från nyckelföretag så snart som 2014 Å andra sidan kan skillnaderna i piloter vara tillräckligt stora för att den nationella regeringen inte kommer att försöka att skala upp genom att knyta samman dem, utan snarare kommer att utforma ett enhetligt nationellt system baserat på lärdomar från piloterna. Den rättsliga grunden för Utsläppshandling är ett annat pussel som måste lösas Peking och Shenzhen har godkänt lokal lagstiftning för att stödja ETS, wh Ile andra sätter upp ETS genom administrativa order. En fast rättslig grund behövs på nationell nivå för att uppskatta ETS. NDRC leder ansträngningar för att slutföra utvecklingen av en klimatförändringslag som kan ge den legala behörighet som behövs. För rädsla för marknadsrisker, alla Piloter förbjuds för närvarande av den nationella regeringen att utveckla derivatprodukter som terminer. För att ETS ska vara en effektiv mekanism för att minska utsläppsminskningskostnaderna måste marknaden ha en rimlig likviditet för att ge trovärdiga prissignaler och tillgodose olika överensstämmelsestrategier. Det första steget i en tusen mil resa. Även om piloter fungerar som de hittills utformade, återstår det att se om Kinas s ETS-experiment är framgångsrikt. I år kan det finnas tidiga indikationer. De flesta ETS-piloter kommer att slutföra sin första complianceperiod, där Hela cykeln av aktiviteter som tilldelning av tilldelning, tillståndshandel och inlämning av bidrag kan utvärderas för Första gången Lärdomar från dessa piloter kan hjälpa till att avgöra hur ETS-system kommer att påverka kinas utsläpp och aptit på kol och kan ge tidiga indikationer på om landet kommer att närma sig ett nationellt system för handel med kolhydrater1. Guangdong samarbetar också med Kalifornien om handel med utsläppsrätter Genom att dela utsläppsdata och annan information Kalifornien samarbetar också med Shenzhen på deras ETS-pilot.

No comments:

Post a Comment